http://www.ukm.my/jurfpend/journal/vol%2030%202005/full%20article%2030%202005/artikel%2030_6.pdf | C:\Documents and Settings\Admin | pelajar digunakan untuk mengukur beberapa faktor meliputi faktor diri pelajar dan yang berkaitan dengan persepsi pelajar mengenai persekitaran sekolah dan pengajaran guru. Item-item dalam soal selidik pelajar meliputi maklumat demografi (18 item); gaya pembelajaran pelajar (36 item); strategi dan kemahiran belajar (24 item); nilai pelajar terhadap pendidikan dan kerjaya (18 item); tahap kepuasan terhadap persekitaran sekolah (11 item); persepsi terhadap kawalan keluarga (8 item) dan persepsi pelajar terhadap pengajaran guru (30 item). Soal selidik guru pula digunakan untuk mengukur faktor-faktor guru. Item-item dalam soal selidik guru meliputi maklumat demografi (12 item), persepsi guru terhadap pelajar lelaki dan perempuan (12 item), persepsi guru terhadap profesion perguruan (9 item) dan, interpretasi dan pelaksanaan kurikulum (11 item). Ujian Cronbach Alfa digunakan untuk | http://www.ukm.my/jurfpend/journal/vol%2030%202005/full%20article%2030%202005/artikel%2030_6.pdf#xml=http://prpm.dbp.gov.my:28090/PdfHighlighter.aspx?DocId=4&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksJurnalPendidikan&HitCount=2&hits=4af+4ec+ |
ttp://www.ukm.my/jurfpend/journal/vol%2030%202005/full%20article%2030%202005/artikel%2030_2.pdf | Jpendidikan30[10].pmd | dan jantina. Soal selidik yang digunakan dalam kajian ini diubah suai daripada Reid (1987). Bagi memenuhi keperluan kajian, soal selidik ini disediakan dalam tiga bahagian, iaitu Bahagian A (maklumat berkaitan demografi) dan Bahagian B (maklumat tentang tahap aspek-aspek kecenderungan gaya pembelajaran). Kajian rintis telah dijalankan ke atas 34 guru pelatih KPLI di MPIK. Nilai Alpha Cronbach yang dihasilkan menunjukkan semua | ttp://www.ukm.my/jurfpend/journal/vol%2030%202005/full%20article%2030%202005/artikel%2030_2.pdf#xml=http://prpm.dbp.gov.my:28090/PdfHighlighter.aspx?DocId=9&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksJurnalPendidikan&HitCount=1&hits=4fd+ |
http://www.ukm.my/jurfpend/journal/vol%2030%202005/full%20article%2030%202005/artikel%2030_10.pdf | Jpendidikan30[10].pmd | dan jantina. Soal selidik yang digunakan dalam kajian ini diubah suai daripada Reid (1987). Bagi memenuhi keperluan kajian, soal selidik ini disediakan dalam tiga bahagian, iaitu Bahagian A (maklumat berkaitan demografi) dan Bahagian B (maklumat tentang tahap aspek-aspek kecenderungan gaya pembelajaran). Kajian rintis telah dijalankan ke atas 34 guru pelatih KPLI di MPIK. Nilai Alpha Cronbach yang dihasilkan menunjukkan semua | http://www.ukm.my/jurfpend/journal/vol%2030%202005/full%20article%2030%202005/artikel%2030_10.pdf#xml=http://prpm.dbp.gov.my:28090/PdfHighlighter.aspx?DocId=8&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksJurnalPendidikan&HitCount=1&hits=4fd+ |