Display virtual keyboard interface
 

Maklumat Kata

Kamus Bahasa Melayu


[pia.gam] | ڤياݢم

Definisi : 1. surat rasmi yg menyatakan pem­berian hak atau tanah dll (tertulis pd batu, logam, dll); 2. surat atau tulisan rasmi yg mengandungi pernyataan dan persetujuan tentang sesuatu (dasar dll): ~ BB itu dibentuk oleh negara-negara anggota BB sendiri; 3. ark diploma, ijazah; memiagamkan menentukan (menyatakan) sesuatu dlm piagam. (Kamus Dewan Edisi Keempat)

[pia.gam] | ڤياݢم

Definisi : 1 surat rasmi yg menyatakan hal pemberian hak, tanah dll. 2 surat rasmi yg pdnya tercatat persetujuan mengenai sesuatu dasar antara pihak-pihak tertentu: ~ Bangsa-Bangsa Bersatu ditandatangani dan diluluskan oleh wakil dr 50 buah negara pd 24 Oktober 1945. (Kamus Pelajar Edisi Kedua)
Tesaurus
 
piagam (kata nama)
Bersinonim dengan carter, perlembagaan, peraturan, undang-undang, hukum, ketetapan, ketentuan.,


Panduan Umum

VirtPathDisplayNameSynopsisWebURL
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=23&VertSectionID=7&CurLocation=7&IID=&Page=1 Piagam Pelanggan - Dewan Bahasa dan Pustaka Piagam Pelanggan - Dewan Bahasa dan Pustaka Header Banner Selamat Datang Pelawat Khamis, 14 Mei 2009 Laman Utama Dewan Bahasa dan Pustaka Perkhidmatan Khidmat Nasihat Bahasa Biografi Penulis Munsyi Dewan Direktori Penulis dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Highlighter.aspx?DocId=203&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=6&hits=1+d4+207+335+4d4+4d7+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=23&VertSectionID=7&CurLocation=7&IID=&Page=1&PHPSESSID=e5805d8f0966082f2c0db2263fd104ab Piagam Pelanggan - Dewan Bahasa dan Pustaka Piagam Pelanggan - Dewan Bahasa dan Pustaka Header Banner Selamat Datang Pelawat Khamis, 14 Mei 2009 Laman Utama Dewan Bahasa dan Pustaka Perkhidmatan Khidmat Nasihat Bahasa Biografi Penulis Munsyi Dewan Direktori Penulis dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Highlighter.aspx?DocId=67&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=6&hits=1+d4+208+336+4d5+4d8+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=articles&ArticleID=1210&IID= Sewaan Ruangan di Permis DBP - Dewan Bahasa dan Pustaka dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP 2148 1696 Dikemaskini pada 23 Okt 2008 Cetak versi format pencetak untuk halaman ini Cetak halaman ini E-Mel halaman ini kepada kawan E-mel halaman Ini Carian Laman DBP Piagam Pelanggan Menyediakan bahan rujukan dan pedoman bahasa yang lengkap, terkini, berwibawa dan selaras; berdasarkan keputusan Jawatankuasa Tetap Bahasa Melayu(JKTBM). Menyediakan pangkalan data bahasa Melayu yang lengkap dan pelbagai maklumat Highlighter.aspx?DocId=275&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=2&hits=d7+294+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=articles&ArticleID=734&IID= Laman Rasmi Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, Malaysia dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP 2007 2008 Dikemaskini pada 29 Apr 2009 Cetak versi format pencetak untuk halaman ini Cetak halaman ini E-Mel halaman ini kepada kawan E-mel halaman Ini Carian Laman DBP Piagam Pelanggan Menyediakan bahan rujukan dan pedoman bahasa yang lengkap, terkini, berwibawa dan selaras; berdasarkan keputusan Jawatankuasa Tetap Bahasa Melayu(JKTBM). Menyediakan pangkalan data bahasa Melayu yang lengkap dan pelbagai maklumat Highlighter.aspx?DocId=274&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=2&hits=d7+2c5+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=articles&ArticleID=969&IID= Laman Rasmi Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, Malaysia dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP 2007 2008 Dikemaskini pada 29 Apr 2009 Cetak versi format pencetak untuk halaman ini Cetak halaman ini E-Mel halaman ini kepada kawan E-mel halaman Ini Carian Laman DBP Piagam Pelanggan Menyediakan bahan rujukan dan pedoman bahasa yang lengkap, terkini, berwibawa dan selaras; berdasarkan keputusan Jawatankuasa Tetap Bahasa Melayu(JKTBM). Menyediakan pangkalan data bahasa Melayu yang lengkap dan pelbagai maklumat Highlighter.aspx?DocId=273&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=2&hits=d7+2c5+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=articles&ArticleID=172&IID= Borang-borang DBP - Dewan Bahasa dan Pustaka dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Kuala Lumpur. Dikemaskini pada 29 Okt 2008 Cetak versi format pencetak untuk halaman ini Cetak halaman ini E-Mel halaman ini kepada kawan E-mel halaman Ini Carian Laman DBP Piagam Pelanggan Menyediakan bahan rujukan dan pedoman bahasa yang lengkap, terkini, berwibawa dan selaras; berdasarkan keputusan Jawatankuasa Tetap Bahasa Melayu(JKTBM). Menyediakan pangkalan data bahasa Melayu yang lengkap dan pelbagai maklumat Highlighter.aspx?DocId=272&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=2&hits=d5+2da+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=content_subscription&Do=Unsubscribe Laman Rasmi Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, Malaysia dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP dari senarai mel kami. E-mel: Kategori-kategori surat berita: Pertandingan/Seminar DBP Biografi Penulis Munsyi Dewan Rakan Dewan Khidmat Nasihat Bahasa Sahabat PURNAMA Sahabat PURNAMA 2009 Carian Laman DBP Piagam Pelanggan Menyediakan bahan rujukan dan pedoman bahasa yang lengkap, terkini, berwibawa dan selaras; berdasarkan keputusan Jawatankuasa Tetap Bahasa Melayu(JKTBM). Menyediakan pangkalan data bahasa Melayu yang lengkap dan pelbagai maklumat Highlighter.aspx?DocId=270&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=2&hits=d7+23c+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=articles&ArticleID=679&IID= Senarai faks - Dewan Bahasa dan Pustaka dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP 2144 7248 Dikemaskini pada 23 Okt 2008 Cetak versi format pencetak untuk halaman ini Cetak halaman ini E-Mel halaman ini kepada kawan E-mel halaman Ini Carian Laman DBP Piagam Pelanggan Menyediakan bahan rujukan dan pedoman bahasa yang lengkap, terkini, berwibawa dan selaras; berdasarkan keputusan Jawatankuasa Tetap Bahasa Melayu(JKTBM). Menyediakan pangkalan data bahasa Melayu yang lengkap dan pelbagai maklumat Highlighter.aspx?DocId=269&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=2&hits=d4+2b9+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=articles&ArticleID=678&IID= Talian Umum - Dewan Bahasa dan Pustaka dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP 235 8802 Dikemaskini pada 23 Okt 2008 Cetak versi format pencetak untuk halaman ini Cetak halaman ini E-Mel halaman ini kepada kawan E-mel halaman Ini Carian Laman DBP Piagam Pelanggan Menyediakan bahan rujukan dan pedoman bahasa yang lengkap, terkini, berwibawa dan selaras; berdasarkan keputusan Jawatankuasa Tetap Bahasa Melayu(JKTBM). Menyediakan pangkalan data bahasa Melayu yang lengkap dan pelbagai maklumat Highlighter.aspx?DocId=268&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=2&hits=d4+2ed+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=listevents&DayNumber=10&CalMonth=6&CalYear=2009&ThisDate=1244563200 Laman Rasmi Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, Malaysia dan Lagu Ahli Lembaga Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP MSC Malaysia Institut Integriti Malaysia Senarai Peristiwa Wednesday, 10 Jun 2009 Jumlah Peristiwa : 1 Nama Peristiwa SEMINAR PEMIKIRAN SASTERAWAN NEGARA ARENA WATI 1 Halaman 1 dari 1 Carian Laman DBP Piagam Pelanggan Menyediakan bahan rujukan dan pedoman bahasa yang lengkap, terkini, berwibawa dan selaras; berdasarkan keputusan Jawatankuasa Tetap Bahasa Melayu(JKTBM). Menyediakan pangkalan data bahasa Melayu yang lengkap dan pelbagai maklumat Highlighter.aspx?DocId=267&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=2&hits=d7+223+
12345678910...

Kembali ke atas