Maklumat Kata

Kamus Bahasa Melayu


[kua.li.ti] | کواليتي

Definisi : darjah kecemerlangan biasanya yg tinggi, mutu: barang-barang itu baik ~nya; berkualiti mempunyai kualiti, bermutu: ini dapat memberikan gambar yg terang serta jelas dan ~ apabila ditayangkan. (Kamus Dewan Edisi Keempat)

[kua.li.ti] | کواليتي

Definisi : 1 peringkat kebaikan atau nilai sesuatu, biasanya tinggi: tahap kecemerlangan (yg tinggi): Kita mestilah memilih bahan bacaan yg ada ~. Kehidupan yg mementingkan ~. 2 keadaan sesuatu benda; buruk baik sesuatu: Para pelanggan mempersoalkan ~ barangan tsb. berkualiti baik kualitinya; tinggi nilainya: Dia enggan membeli barang-barang yg tidak ~. (Kamus Pelajar Edisi Kedua)
Tesaurus
 
kualiti (kata nama,)
Bahasa Asal :Inggeris
Bersinonim dengan mutu, nilai, taraf, standard;,
Kata Terbitan : berkualiti,


Panduan Umum

VirtPathDisplayNameSynopsisWebURL
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=1106&VertSectionID=7&CurLocation=894&IID=&Page=1 Anugerah Kualiti - Dewan Bahasa dan Pustaka Anugerah Kualiti - Dewan Bahasa dan Pustaka Header Banner Selamat Datang Pelawat Khamis, 14 Mei 2009 Laman Utama Dewan Bahasa dan Pustaka Perkhidmatan Khidmat Nasihat Bahasa Biografi Penulis Munsyi Dewan Direktori Penulis Wilayah Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Highlighter.aspx?DocId=208&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=12&hits=2+d8+dc+de+208+24f+28d+293+2a0+2b4+31d+4e3+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=896&VertSectionID=7&CurLocation=894&IID=&Page=1 Anugerah Kualiti - Dewan Bahasa dan Pustaka Anugerah Kualiti - Dewan Bahasa dan Pustaka Header Banner Selamat Datang Pelawat Khamis, 14 Mei 2009 Laman Utama Dewan Bahasa dan Pustaka Perkhidmatan Khidmat Nasihat Bahasa Biografi Penulis Munsyi Dewan Direktori Penulis Wilayah Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Highlighter.aspx?DocId=207&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=12&hits=2+d8+dc+de+208+24f+28d+293+2a0+2b4+31d+4e3+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=1106&VertSectionID=7&CurLocation=894&IID=&Page=1&PHPSESSID=e5805d8f0966082f2c0db2263fd104ab Anugerah Kualiti - Dewan Bahasa dan Pustaka Anugerah Kualiti - Dewan Bahasa dan Pustaka Header Banner Selamat Datang Pelawat Khamis, 14 Mei 2009 Laman Utama Dewan Bahasa dan Pustaka Perkhidmatan Khidmat Nasihat Bahasa Biografi Penulis Munsyi Dewan Direktori Penulis Wilayah Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Highlighter.aspx?DocId=72&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=12&hits=2+d8+dc+de+209+250+28e+294+2a1+2b5+31e+4e4+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=896&VertSectionID=7&CurLocation=894&IID=&Page=1&PHPSESSID=e5805d8f0966082f2c0db2263fd104ab Anugerah Kualiti - Dewan Bahasa dan Pustaka Anugerah Kualiti - Dewan Bahasa dan Pustaka Header Banner Selamat Datang Pelawat Khamis, 14 Mei 2009 Laman Utama Dewan Bahasa dan Pustaka Perkhidmatan Khidmat Nasihat Bahasa Biografi Penulis Munsyi Dewan Direktori Penulis Wilayah Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Highlighter.aspx?DocId=71&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=12&hits=2+d8+dc+de+209+250+28e+294+2a1+2b5+31e+4e4+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=895&VertSectionID=7&CurLocation=894&IID=&Page=1 MS ISO 9001:2000 - Dewan Bahasa dan Pustaka Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Pengiktirafan / Anugerah Anugerah Sastera Highlighter.aspx?DocId=206&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=13&hits=da+de+e0+220+245+26b+278+288+298+2d2+2ec+338+343+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=895&VertSectionID=7&CurLocation=894&IID=&Page=1&PHPSESSID=e5805d8f0966082f2c0db2263fd104ab MS ISO 9001:2000 - Dewan Bahasa dan Pustaka Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Pengiktirafan / Anugerah Anugerah Sastera Highlighter.aspx?DocId=70&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=13&hits=da+de+e0+221+246+26c+279+289+299+2d3+2ed+339+344+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=41&VertSectionID=25&CurLocation=25&IID=&Page=1 Pantau Tegur Bahasa - Dewan Bahasa dan Pustaka Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Pengiktirafan / Anugerah Anugerah Sastera Highlighter.aspx?DocId=145&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=5&hits=d9+dd+df+21e+263+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=41&VertSectionID=25&CurLocation=25&IID=&Page=1&PHPSESSID=e5805d8f0966082f2c0db2263fd104ab Pantau Tegur Bahasa - Dewan Bahasa dan Pustaka Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Pengiktirafan / Anugerah Anugerah Sastera Highlighter.aspx?DocId=7&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=5&hits=d9+dd+df+21f+264+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?Content=articles&ArticleID=60&IID= Soalan lazim tentang DBP - Dewan Bahasa dan Pustaka Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Pengiktirafan / Anugerah Anugerah Sastera Highlighter.aspx?DocId=271&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=4&hits=da+de+e0+2e3+
http://www.dbp.gov.my/lamandbp/main.php?CalMonth=7&CalYear=2009 Laman Rasmi Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, Malaysia Pengelola Lembaga Pengelola Pengurusan DBP Pejabat Ketua Pengarah Pejabat Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Bahasa Jabatan Sastera Jabatan Penerbitan Jabatan Pentadbiran, Personel dan Kewangan Rukun Budaya Korporat Piagam Pelanggan Carta Organisasi Kualiti ISO 9002 Anugerah Kualiti Manual Kualiti Akta Surat Pekeliling Am Langkah-langkah Memperkasakan Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Perkhidmatan Awam Karya dan Pengiktirafan Terbitan Berkala Majalah DBP Klik DBP Jendela Timur Pengiktirafan / Anugerah Anugerah Sastera Highlighter.aspx?DocId=265&Index=D%3a%5cSearchIndexFiles%5cIndeksPanduanUmum&HitCount=4&hits=db+df+e1+20b+
12345678910...

Kembali ke atas